Otázky zvenčí

Co jste kdy chtěli vědět o křesťanství a evangelících a báli jste se zeptat...

Odpověď na příspěvek: Re: Boží Zákon na deskách anebo v srdci?

Od: Anonym: Sidrach <> ( ---.59.broadband11.iol.cz )
Kdy: 05. 05. 2012 21:52
Předmět: Re: Boží Zákon na deskách anebo v srdci?

Dobrý den, překvapila mne Vaše brzká odpověď.
Takto, musím podotknout, že poněkud zaměňujete pojmy. V první větě říkáte, že nám Bůh upravil zákony, když jsme hříchem změnili situaci. (Věřím, že oba míníme zákony (zákon) týkající se pouze desatera, nikoli zákony o obřadech a ceremoniálech, které jasně skončily se smrtí Krista na kříži.) Z Písma jsem doposud nevyčetl, že by kdy Bůh měnil nebo změnil zákon (desatero), to co jsem značně postřehl je, že naopak zákon, tj. princip, zůstává stále stejný, avšak přístup, aplikace nebo zavedení ve společnosti, jež je podmíněná dobou, jsou už odlišné. Jak tak ale čtu, Vy, zdá se tvrdíte přesný opak, tedy, že zákony se mění, můžete ukázat příklad v Bibli, kde je vidno, že se zákon, tj. desatero změnilo?
"Může to Bůh dělat, nebo myslíte, že i v odlišných situacích po nás chce stále totéž?"
Principy (desatero) chce po nás stále totéž, jako chtěl a očekával ode všech lidí, co kdy na zemi byli, tj. aby milovali bližního svého, jako sami sebe a milovali Hospodina Boha celým svým srdcem, celou svou duší a celou svou myslí. O nic jiného Bůh od počátku stvoření neusiluje s člověkem. Ovšem způsob, jak Já budu projevovat lásku ke svému bližnímu nebo k Bohu, je už pochopitelně jiný, a tady Bůh nařizuje "jdi doleva nebo doprava, popř. rovně"
"Noe rozlišoval mezi čistými a nečistými živočichy, ale podle pokynu, který dostal, mohl jíst všechny."
Pokud bychom vzali tuto logiku za zcela pravdivou (tj. v absolutní smyslu), museli bychom obdobně dedukovat, že když Bůh řekl Adamovi: "Hle, dal jsem vám na celé zemi každou bylinu nesoucí semena i každý strom, na němž rostou plody se semeny. To budete mít za pokrm.", že jsou pak k pokrmu k dispozici bobule, vraní oka, rulík zlomocný, lýkovec jedovatý, aj. exotické plody všeho jedovatého a nejedlého druhu. Jinými slovy to znamená, že pojem "všechno" neznamená absolutně všechno, ale všechno to, co zahrnuje a je určeno k pokrmu, a to je trochu rozdíl. Ve verši třetím, 9. kapitoly knihy Genesis, opravdu se můžeme domnívat, že jsou určené k pokrmu všechny živočichové, kteří se pohybují, ale důležitá je zde ona vsuvka: "…,jako´ zelenou bylinu vám dávám i toto všechno." - (ekumenický překlad). Jak jsme si výše ukázali, všechno jim ohledně všech bylin k pokrmu nedal, a pojmem "jako" rozumíme "obdobně" nebo "stejně", a jestliže obdobně nebo stejně platí, že nejsou určeny všechny byliny, pak tak platí, že nejsou určeny naprosto všechny pohybující se živočichové. A máto i docela návaznost na předchozí 7. kapitolu, kde Noe má uvést do archy vyšší počet čistých zvířat, než těch nečistých. Také nás s tím určitě může napadnou otázka, na co by Bůh rozlišoval mezi čistými a nečistými zvířaty, když by pak stejně Noemovi řekl: "Všechna pohybující se zvířata jsou k dispozici ke konzumaci…"? Rozlišování mezi čistými a nečistými zvířaty muselo mít jiný, než "estetický" smysl.
"Chápu to správně, nebo myslíte, že už Noe nesměl jíst nečisté živočichy, popř. že Adam směl jíst živočichy?"
Takto, původní strava (tj. ideál) měla být rostlinná strava (ono ostatně i náš lidský chrup je skutečně anatomicky k této stravě uzpůsoben) a věřím, že se k této stravě v Novém ráji zpátky vrátíme, jak říká Bůh: "Nebude smrti ani žalu…"; Nicméně z Písma se přímo nedovíme, zda Noe nesměl jíst nečisté živočichy, ale jestliže opět uvažujeme, pak rozlišování na čisté a nečisté není jen tak samoúčelné, proto můžeme usuzovat, že skutečně nečisté živočichy jíst neměl nebo nebylo mu to doporučováno.
Zajímal by mne, jaký je Váš pohled.
Přeji pěkný den.
S pozdravem Sidrach.

Přidat příspěvek:


















Ověřovací kód