Téma: Re: Aby byl k obrazu Božímu + časové hledisko

Od: Anonym: cyberdynesystemjednanulajedna <> ( ---.opatnet.cz )
Kdy: 13. 02. 2006 20:09
Předmět: Re: Aby byl k obrazu Božímu + časové hledisko

Navigace: link | přehled | fórum
…díval ses dnes na zprávy?? Ti pánbíčkáři jsou fakt pojebaní …….když vezmu motorovou pilu,tak takových panenek Marií nadělám vlečku :-)),třeba na topení….dnes jsem u zpráv brečel smíchy…. už vím proč pláčete ….velekněz s láhví dlaně rozevírá,andělé dáví,a shůry padá síra….
Od: Anonym: Adam Balcar---.fdlnet.cz )
Kdy: 09. 12. 2005 13:47
Předmět: Aby byl obrazem Božím + časové hledisko

Chtěl bych tento velmi fundovaný příspěvek z Loun doplnit a pokud možno rozšířit ještě o jeden postřeh (mohu-li to tak odvážně nazvat): je třeba ještě rozlišovat jakoby prostorové hledisko a časové hledisko. Pokud uvažujeme ryze v prostoru (byť jakkoliv pomyslném, matematickém), jeví se nám otázka velmi kategoricky: Bůh musí být takový…, a nebo to není Bůh. Tím si v podstatě zaškatulkujeme Boha do nějaké rádoby obecnější kategorie (dobra) a uděláme si z něj takového v nejlepším případě kanárka v klícce, který je závislý na naší péči (třeba jen myšlenkové). Vezmeme-li ale v potaz také hledisko časové, dostaneme se už o kousíček dál a Bůh se nám najednou vyjeví mocně také jakožto Pán dějin. Měl první slovo na začátku, takové jaké chtěl. Pak tu byl člověk a dějiny a také zlo, přesto nastal nebo tu byl čas milosti (byť někdy trestající milosti) - čas milosti nastal vrcholným zp. s příchodem Ježíše Krista, v něm se milost zhmotnila a přiblížila i tomu nejhoršímu zločinci a zrádci. Záleží na nás teď, jak s čase milosti naložíme, jak na Boží milost zareagujeme. Tento čas je jenom jakousi lhůtou, která vyprší. Kdo zlehčí Boží milost, kdo ji bude znevažovat a tím i Boží majestát, ten pak pocítí také Boha samého jako toho zlého, ovšem spravedlivě zlého reps. toho, který projevuje zlobu a nechá lidi, aby ji také pocítili - zůstává Bohem, tedy někým mocným. je docela jedno, zda si toto dějinné schéma představujeme v horizontu jedné vteřiny, jednoho rozhodnutí, či celého věku lidstva, popř. věku přírody, ale pokládám za nutné povýšit časovědějinné hledisko nad pouze prostorové. Jsou totiž různé Boží časy. Bůh je ten, kdo je první a kdo je iniciativní, Bůh ale také není lhostejný vůči nám, ale reaguje také na nás. Tolik jenom k doplnění úderného příspěvku z Loun. Zdraví A.B.
Od: Anonym: Adam Balcar---.fdlnet.cz )
Kdy: 09. 12. 2005 13:35
Předmět: Re: Aby byl obrazem Božím+časové hledisko

Chtěl bych tento velmi fundovaný příspěvek z Loun doplnit a pokud možno rozšířit ještě o jeden postřeh (mohu-li to tak odvážně nazvat): je třeba ještě rozlišovat jakoby prostorové hledisko a časové hledisko. Pokud uvažujeme ryze v prostoru (byť jakkoliv pomyslném, matematickém), jeví se nám otázka velmi kategoricky: Bůh musí být takový…, a nebo to není Bůh. Tím si v podstatě zaškatulkujeme Boha do nějaké rádoby obecnější kategorie (dobra) a uděláme si z něj takového v nejlepším případě kanárka v klícce, který je závislý na naší péči (třeba jen myšlenkové). Vezmeme-li ale v potaz také hledisko časové, dostaneme se už o kousíček dál a Bůh se nám najednou vyjeví mocně také jakožto Pán dějin. Měl první slovo na začátku, takové jaké chtěl. Pak tu byl člověk a dějiny a také zlo, přesto nastal nebo tu byl čas milosti (byť někdy trestající milosti) - čas milosti nastal vrcholným zp. s příchodem Ježíše Krista, v něm se milost zhmotnila a přiblížila i tomu nejhoršímu zločinci a zrádci. Záleží na nás teď, jak s čase milosti naložíme, jak na Boží milost zareagujeme. Tento čas je jenom jakousi lhůtou, která vyprší. Kdo zlehčí Boží milost, kdo ji bude znevažovat a tím i Boží majestát, ten pak pocítí také Boha samého jako toho zlého, ovšem spravedlivě zlého reps. toho, který projevuje zlobu a nechá lidi, aby ji také pocítili - zůstává Bohem, tedy někým mocným. je docela jedno, zda si toto dějinné schéma představujeme v horizontu jedné vteřiny, jednoho rozhodnutí, či celého věku lidstva, popř. věku přírody, ale pokládám za nutné povýšit časovědějinné hledisko nad pouze prostorové. Jsou totiž různé Boží časy. Bůh je ten, kdo je první a kdo je iniciativní, Bůh ale také není lhostejný vůči nám, ale reaguje také na nás. Tolik jenom k doplnění úderného příspěvku z Loun. Zdraví A.B.
Od: Anonym: Adam Balcar---.fdlnet.cz )
Kdy: 09. 12. 2005 13:39
Předmět: Aby byl obrazem Božím+časové hledisko

Chtěl bych tento velmi fundovaný příspěvek z Loun doplnit a pokud možno rozšířit ještě o jeden postřeh (mohu-li to tak odvážně nazvat): je třeba ještě rozlišovat jakoby prostorové hledisko a časové hledisko. Pokud uvažujeme ryze v prostoru (byť jakkoliv pomyslném, matematickém), jeví se nám otázka velmi kategoricky: Bůh musí být takový…, a nebo to není Bůh. Tím si v podstatě zaškatulkujeme Boha do nějaké rádoby obecnější kategorie (dobra) a uděláme si z něj takového v nejlepším případě kanárka v klícce, který je závislý na naší péči (třeba jen myšlenkové). Vezmeme-li ale v potaz také hledisko časové, dostaneme se už o kousíček dál a Bůh se nám najednou vyjeví mocně také jakožto Pán dějin. Měl první slovo na začátku, takové jaké chtěl. Pak tu byl člověk a dějiny a také zlo, přesto nastal nebo tu byl čas milosti (byť někdy trestající milosti) - čas milosti nastal vrcholným zp. s příchodem Ježíše Krista, v něm se milost zhmotnila a přiblížila i tomu nejhoršímu zločinci a zrádci. Záleží na nás teď, jak s čase milosti naložíme, jak na Boží milost zareagujeme. Tento čas je jenom jakousi lhůtou, která vyprší. Kdo zlehčí Boží milost, kdo ji bude znevažovat a tím i Boží majestát, ten pak pocítí také Boha samého jako toho zlého, ovšem spravedlivě zlého reps. toho, který projevuje zlobu a nechá lidi, aby ji také pocítili - zůstává Bohem, tedy někým mocným. je docela jedno, zda si toto dějinné schéma představujeme v horizontu jedné vteřiny, jednoho rozhodnutí, či celého věku lidstva, popř. věku přírody, ale pokládám za nutné povýšit časovědějinné hledisko nad pouze prostorové. Jsou totiž různé Boží časy. Bůh je ten, kdo je první a kdo je iniciativní, Bůh ale také není lhostejný vůči nám, ale reaguje také na nás. Tolik jenom k doplnění úderného příspěvku z Loun. Zdraví A.B.
Od: Uživatel Evangnetu Marek Drápal <>
Kdy: 15. 02. 2006 12:03
Předmět: Re: Aby byl k obrazu Božímu + časové hledisko

Vazeny pane "cyberdynesystemjednanulajedna",
nesleduji televizni noviny. Pochybuji, ze i kdybych je sledoval, ze bych porozumel Vasemu naprosto zmatenemu prispevku. Jsem si vsak temer jist, ze kdybyste si byl vedom, ze jste nasimi technickymi prostredky lehce dohledatelny, nikdy byste jej neodeslal. Je mi lito, ze v Opatovicich (u Hranic na Morave) ziji lide jako vy. Nezasahujte prosim dale do diskuse, nebo budu muset kontaktovat pana Jaromíra Číhala, aby Vase spojeni na evangnet.cz blokoval.
Od: Anonym: Marek Ryšánek---.ostrava.tiscali.cz )
Kdy: 15. 02. 2006 19:03
Předmět: Re: Aby byl k obrazu Božímu + časové hledisko

Jsem taky pánbíčkář. Proč jste na ně tak alergický. Víte o nějakých dalších? Víte vůbec z čeho si děláte srandu?
Od: Kazatel ČCE Jan Plecháček <>
Kdy: 15. 02. 2006 21:34
Předmět: Re: Aby byl k obrazu Božímu + časové hledisko

Je to bohužel smutná realita internetu, že se v diskusích objevují takové příspěvky, jako ten od "cyberdynesystemjednanulajedna". Nemají žádnou hodnotu, jsou to jen výlevy. Věřím, že to většinu uživatelů štve, přesto to nejlepší, co s nimi je možné udělat, je ignorovat. Nestojí za odpověď. Proto prosím všechny uživatele, kteří považují diskuse na Evangnetu za užitečné, nenechte se takovými bláboly vyprovokovat a nechte je bez odpovědi.
Od: Anonym: cyberdynesystemjednanulajedna <> ( ---.opatnet.cz )
Kdy: 19. 02. 2006 12:18
Předmět: Re: Aby byl k obrazu Božímu + časové hledisko

Já si nedělám srandu. A chápu to,že pokud si někdo neumí vysvětlit přírodní zákony,tak si vymýšli svoje vlastní. Ze mne si dělal srandu jeden farář,ještě v době kdy jsem byl člověk. Snad rok,možná víc. Asi jsem byl pro srandu celé dědině,protože kromě mě to všichni věděli,že mi lozí za přítelkyní. Jo,to jsou ty sekty ……velekněz s láhví dlaně rozevírá,andělé dáví a s hůry padá síra….a Vy můžete být klidný ,Vás na seznamu nemám….Nic z toho co píšu není sranda. Sranda,mě už přešla.
Od: Anonym: Marek Ryšánek <> ( ---.ostrava.tiscali.cz )
Kdy: 19. 02. 2006 23:04
Předmět: Re: Aby byl k obrazu Božímu + časové hledisko

To mě mrzí. Největší překážkou v cestě k Bohu jsou sami křesťané. Víra v Boha je ale něco víc než útěk, vymýšlení si vlastních zákonů. Víra v Boha, pokud je správně pochopená má sloužit k tomu, aby člověk pochopil život ve všech jeho souvislostech a složitostech. Víra v Boha a přírodní zákony, to je poněkud jiná úroveň. Že se setkáváme v náboženství s opačnou tendencí, že fanatismus a diletantská teologie, která je někdy spíš byznysem, dává lidem klapky na oči a činí z nich poslušné oběti něčích zištných zájmů, je bohužel smutnou skutečností. Doufám, ,že z jedné, byť nepříjemné zkušenosti neodsoudíte celek. Pokud bych vám mohl nějak pomoci, i když moje zkušenosti a možnosti jsou velmi omezené, rád tak učiním. Člověkem jste být nepřestal. Záleží však teď na tom, co se svým lidstvím učiníte. Přece si od jednoho ha…a nenecháte zničit svůj jedinečný život. A na lidi ve vesnici se vykašlete.