Systematické otázky


Odpověď na příspěvek: Re: Jádro křesťanství (Re: Prvotní hřích a Kristus)

Od: Uživatel Evangnetu Jan Dospiva <>
Kdy: 02. 05. 2010 23:02
Předmět: Re: Jádro křesťanství (Re: Prvotní hřích a Kristus)

Tak, konečně jsem se k tomu dostal, tak aspoň ve stručnosti.
Nejprve k Vašemu poslednímu odstavci - tohle často říkají nevěřící a používají to jako argument. Předpokládám však, že podle Apoštolského vyznání věříte, že je to jen dočasný stav a jednou přijde Kristus ve své slávě a Boží království v plnosti. A také Ježíš říká, že přemohl smrt, a hovoří o tom v minulém čase a nejen v souvislosti se svou vlastní smrtí, ale se smrtí obecně. Vašemu argumentu sice rozumím, ale nepřímo jím dokladujete, že popřením existence smrti jako důsledku hříchu se snižuje význam Kristovy oběti. Jestliže lidský hřích neměl nikdy takový význam a důsledky, může se naše spása a spása všeho živého stvoření na Zemi klidně obejít bez Krista. Jestliže se však Kristus jako Boží syn obětoval za všechen lidský hřích, A PROTO může být svět osvobozen ze smrti, pak lidský hřích byl příčinou smrti. To je základ křesťanské teologie, bez něj se ocitáme ve vzduchoprázdnu. Dobře, připusťme, že bylo v Božím stvořitelském plánu stvořit veškeré stvoření dočasně jako smrtelné a pak jej z toho vysvobodit s tím, že náš hřích tento Boží plán narušil a brání našemu vysvobození, tedy přišel Kristus, aby náš hřích vykoupil. Zní to zajímavě a stojí za to tuhle možnost promyslet. Obávám se však, že to znamená říct, že Bůh už veškeré stvoření stvořil jako porušené, a to dobré teprve přijde.
Pokračování příště :-).

Přidat příspěvek:


















Ověřovací kód