Systematické otázky


Odpověď na příspěvek: Re: Jádro křesťanství (Re: Prvotní hřích a Kristus)

Od: Uživatel Evangnetu Jiří Šamšula <>
Kdy: 19. 04. 2010 21:29
Předmět: Re: Jádro křesťanství (Re: Prvotní hřích a Kristus)

Spíš jsem myslel na zlo v jiném smyslu (zlo působené lidmi: násilí atd.; tedy zlo "morální"). Ale máte pravdu v tom, že smrt, její fakt považuju vlastně za něco zlého. Taky nechci umřít (předčasně), taky nechci, aby umřeli moji blízcí. A fakt je, že (předčasná) fyzická smrt je/bývá často důsledkem (sebe)destruktivního jednání člověka, je/bývá tedy "trest za hřích" (někdo jede rychle autem, zabije se, abych uvedl trochu jednoduchý příklad).
Ale přesto přese všechno nemůžu fakt fyzické smrti (to, ŽE umíráme) přijmout jako trest za hřích jakýchsi prvních, původně nesmrtelných, lidí kdysi na úsvitu dějin.
Nevím, proč by podle Vás v tomto konceptu nebylo místo pro Krista, pro těla zmrtvých vzkříšení a život věčný. Očividně spása, kterou nám přinesl, nespočívá v tom, že by odstranil fyzickou smrt, a dokonce ani zlo (to co považujeme za zlé, třeba když spadne letadlo s celou polskou elitou na cestě do Katyně…). (A to je taky židovská výčitka nám křesťanům: Kristus nebyl žádný mesiáš, protože se v našem světě vůbec nic nezměnilo). Kristovo spásné dílo má tedy asi rozměr, který ještě není vidět, a pokud je vidět, má spíše povahu "duchovní" a částečnou (důvěra k Bohu, k sobě, k duhým lidem, možnost odpouštět, začínat znova, vidět věci jinak…), i když to může mít samozřejmě důsledky pro oblast tělesnou a co nějak předjímá to, co se objeví na konci dějin..
Nebo proč myslíte, že zde není místo pro Krista?
Zdtaví J.Š.

Přidat příspěvek:


















Ověřovací kód