Systematické otázky


Odpověď na příspěvek: Re: Prvotní hřích a Kristus

Od: Anonym: Jan Dospiva <> ( ---.customer.poda.cz )
Kdy: 03. 03. 2010 20:12
Předmět: Re: Prvotní hřích a Kristus

To není moc empatická odpověď. Netoužím být ateistou ani nacházet v Bibli odpověď na otázky, jak se to všechno stalo, jen chci zůstat věrný pravdě a důslednému uvažování. Obávám se, že jste moc nepochopil, co chtěl Pavel Steiger říct, a i když se s jeho doslovným biblickým kreacionismem taky neztotožňuji, nelze jeho argumentům upřít určitou logiku. Ten spor není ani tak v rovině biologické, jako teologické. Mám za to, že jedna z hlavních příčin krize křesťanství spočívá v nedůsledné a pro současného člověka nevěrohodné nebo nesrozumitelné teologické reflexi těchto otázek. Na jedné straně máme dětinsky doslovný biblický kreacionismus, který je podle mne vědecky neudržitelný, na druhé straně tzv. liberální teologii, která přijímá evolucionismus, jehož kosmologie je i přes umné retušování ve zjevném rozporu se základy křesťanské teologie vyjádřené Pavlem v listu Římanům s důsledky na samotné jádro křesťanské zvěti - na to, že smrt je důsledkem, mzdou hříchu, ne odvěkým "zákonem přírody", a že proto Kristus vzal tuto mzdu na sebe za nás, abychom mohli být vzkříšeni v život věčný. Pokud chci onu zástupnou oběť vysvětlit nevěřícím, na pozadí biblické kosmologie je zcela srozumitelná, kdežto na pozadí evolucionistické kosmologie nedává smysl. Proč vykoupení z hříchů a ze smrti muselo být spjato se zástupnou smrtí Krista, když smrt není důsledkem hříchu, ale odvěkým zákonem Božím? Jak byste jim to vysvětlil Vy?

Přidat příspěvek:


















Ověřovací kód