Systematické otázky


Odpověď na příspěvek: Re: nediskuse

Od: Anonym: Desitin <> ( ---.internetbox.cz )
Kdy: 07. 03. 2021 19:44
Předmět: Re: nediskuse

v této knize je mnoho nejasností. Adam byl stvořen Bohem, nikým jiným, bylo to boží stvoření. Byl bez viny, nepoznal dobré ani zlé. Nemohl zhřešit ani kdyby tisíckrát chtěl. Neznal hřích a nevěděl, co je to zlo. Bůh doprostřed zahrady zasadil strom poznání, který ale nebyl nikomu určený. Bůh zcela jistě tento strom nepotřeboval, znal všechno. Adam také ne, protože ho takto vytvořil Bůh.
Bůh varoval Adama, což nechápu. Bůh neměl důvod ani potřebu své dokonalé dítě varovat, leda že by dobře plánoval svůj úmysl. Pak se objevil had…..
Adam údajně zhřešil, když se rozhodl jablko sníst. Jak mohl zhřešit, když nepoznal, co je dobro a co zlo? To poznal až do jablka kousnul. To zlo snad bylo v jablku
Bůh SZ je prezentován jako dobrý, ale jak mohl tak rafinovaným způsobem pustit člověka do světa života a smrti? Do doby, než Adam snědl jablko, se nemohli Adam s Evou rozmnožit? Byl to plán Boha na množení lidí?
Jak může být hřích dědičný? Zdědili jsme ho tedy od Boha, otce Adama? Jak mohl nahý Adam vytvořit hřích, když jediný Stvořitel dobra a zla (Iz 45,7) je Bůh? Jen on má právo o sobě tvrdit, že něco stvořil. Cokoliv.
Asi největší tajemství je to, že když z nás sňal Kristus dědičný hřích Adama, proč se vůbec nic nezměnilo? Je to pořád stejné. Kristus odpouštěl, ale Otec nechce odpouštět?
Některé knihy SZ jsou velmi divné

Přidat příspěvek:


















Ověřovací kód