Otázky zvenčí

Co jste kdy chtěli vědět o křesťanství a evangelících a báli jste se zeptat...

Odpověď na příspěvek: Re: křest za mrtvé

Od: Anonym: Jirka---.91.broadband12.iol.cz )
Kdy: 02. 03. 2016 18:18
Předmět: Re: křest za mrtvé

 
 Když mluvím o Pavlovi jako o farizejovi vzděláním a myšlením, na rozdíl od  Vašeho negativního (obecně převzatého ale nepromyšleného, tedy na úrovni  pověry) obsahu slova „farizej“ (až nadávky), je obsahem velmi  pozitivní.
a ještě dále si vás dovolím citovat pane Jirko S.
Pavlovo učení je ovlivněno jeho farizejským vzděláním a myšlením, založeno na farizejském učení o zmrtvýchvstání. Na této farizejské víře rozvinul své učení o eschatologickém abstraktním království Božím. Dále viz. Glosa k Pavlovi. Jirka S
Toto jsou dvě citace vašich slov.
Já ve svém příspěvku pouze citoval slova apoštola Pavla, jak on sám si vážil farizejství vzhledem ke Kristu a to pouze na základě vaší smyšlenky, že Pavlovo učení nebylo založeno na Kristu, ale na farizejství. Jste to vy, kdo zde píše, že Pavel nemá Kristovu víru, ale svoji Pavlovskou, která je rozvinutím farizejské. Z vlastního vyjádření apoštola Pavla, i z vyjádření Pána k popíračům zmrtvýchvstání je evidentní, že nejde jen o farizejské učení, jak věříte vy, ale učení Páně. Ano v bodě zmrtvýchvstání věřili farizeové správně, saduceové ne. Ovšem ani farizeové, ani saduceové neočekávali Mesiáše, jak se domníváte, Mesiáše očekávala Anna, Simeon, Jan Křtitel,… a mnozí další. Farizeové, saducové většinově očekávali svoji představu mesiáše, naplnění svých představ, ovšem ne Mesiáše předpovězeného a zaslíbeného.
Marek 8:15 Máte k farizeům a jejich učení stejný vztah jako Pán, nebo se Pán unáhlil a svoje vyjádření řádně nepromyslel? Nebo Markovo evangelium, byť synoptické, je nečisté jako Janovo? Pán podle Marka varuje před farizeji, vyučuje zmrtvýchvstání,dokonce v 7 kapitole očišťuje zakázané pokrmy..
Nevím, kde jste přišel na to, že slovu farizej dávám hanlivý podtón. Můj vztah k farizeům je obdobný jako Pavlův Římanům 10:2. Není to poprvé, kdy vaše virtuální představy, připisujte lidem se kterými diskutujete.
Než budu reagovat na další, chtěl bych Vám položit otázky. Víte o tom, že Pavel byl apoštolem "pohanů"? Víte o tom, jaké požadavky na křesťany z pohanů kladl "první církevní sněm"? Jste žid nebo proselyta? Já jsem křesťan z pohanů.
Takže nadále platí to co už jsem napsal: „Tím neguje i samotného Ježíše, který přišel aby "nebylo vypuštěno jediné písmenko ze Zákona"… Ježíš "nepřišel Zákon zrušit, ale naplnit".
Galatské chápu úplně jinak, já nevidím v Galatských zrušení zákona, ale naplnění. naplnění v Kristu. V Kristu kde v mír - tedy v obecenství spolu může přijít a být spojen Kristem Žid i Pohan. Ty dva spojil v jedno. To je naplnění zákona, ne zrušení. Vždyť i Pavel píše, že je pod zákonem svobodný, svobodný, ale ne bez zákona. Marek 12:29-33 Matouš 17:1-7

Přidat příspěvek:


















Ověřovací kód