Otázky zvenčí

Co jste kdy chtěli vědět o křesťanství a evangelících a báli jste se zeptat...

Odpověď na příspěvek: Re: Víra & zajištěnost

Od: Uživatel Evangnetu Jirka S <>
Kdy: 14. 02. 2016 16:47
Předmět: Re: Víra & zajištěnost

Proč jsem se rozhodl pro víru jsem popsal dost jasně ve svém prvním příspěvku, odpovědi Vám, na téma Víra & zajištěnost. Věřím v Boha, tak jak je nám zpřístupněn v biblických textech, a vyznávám že Ježíš evangelií je [ten pravý] Mesiáš. Zdůrazňuji „evangelií“ a upřesňuji hlavně těch historických, tj. synoptických.
Na další odpovídám heslovitě a jen na to, co je podstatné.
Píšete:
Získal jsem třeba zabezpečení před druhou smrtí, nebo se dá použít termín věčný život….. dále pak …. Mimochodem, svět ve kterém nyní žiji, není tím světem, který pro mne Bůh stvořil. Bůh stvořil jiný svět, ale ten svět se hříchem pokazil….
Tyto dvě věty spolu souvisí. Atributem stvořeného světa a člověka je pomíjivost, jsme smrtelní „odjakživa“ a budeme na věky. Nic nás proti pomíjivosti nemůže zabezpečit, je to vůle Boží. Věčný život je jen a jen Božím atributem. Podstata hříchu „kterým se svět pokazil“, jak píšete, nespočívá v tom že Adam poznal tělesně Evu ale v tom, že sáhli po Božím atributu, tj. vědění dobrého a zlého, že chtěli být jako Bůh sám. Dožadovat se Božího atributu nesmrtelnosti, tj. života věčného, i jen sahat po něm je ještě horší hřích než byl ten prvotní na který si stěžujete. Je mi jedno že si učení církve neuvědomuje něco tak základního, rozhoduje co je biblické. srvn. Gen 3:22
Píšete:
Nelíbí se mi tu, i když jsem Bohu vděčný, protože se těším domů k Otci. …. atd.
Ve Vaší terminologii Janova evangelia tomu rozumím že se těšíte na to až odejdete, vrátíte se „domů“ do nebytí, z tohoto světa který Vám není dost dobrý, nezasluhuje si abyste v něm pobýval. Pak tedy budete mrtvý, protože věčného života (Božího atributu) se Vám nedostane, Bůh to nepřipustí. srvn. opět Gen 3:22. A jako mrtvý se nejen k Otci (Bohu) nepřiblížíte, ale nebudete s ním ve styku už vůbec. Biblický Bůh je totiž Bohem jen „živých“ srvn. Mat 22:32 a Mat 8:22. Mrtvola i hrob jsou kulticky nečisté, mrtví nemohou s Bohem dále „obcovati“.
Píšete:
Rozdíl mezi obilnou a živočišnou obětí neřeším, jelikož to nebyla příčina nepřijetí podle Písem. Já se raději přidržím jasného Božího slova, že Kain nebyl přijat, protože nejednal správně. ….. atd.atd.
Žasnu že tuto Vaší stať o obilné a živočišné oběti můžete považovat za odpověď na tento můj argument: (sic.) „Žádné „spekulace“ se nedopouštím. Nic nás neopravňuje k tomu abychom z toho usoudili že Kain po Bohu netoužil atd. jak “spekulujete” právě Vy sám. A ještě k tomu velmi nepromyšleně. Ve Vaší spekulaci pak tedy také musí platit že protože nikde "nečteme" že by Ábel toužil po Bohu a činil vše správně, musíme předpokládat že po něm netoužil atd.. Kain neopovrhl Bohem ale Bůh opovrhl jeho obětí, nepřijal ji a ani na ni nepohlédl“. Vyjadřovat se tedy k takovému odvedení předmětu diskuse někam uplně jinam nebudu. Zůstávám na tom co jsem svrchu a v předcházejícím příspěvku napsal .
Píšete:
Ano nepoužil jste slovo gnosticismus, ale byl jste to vy, kdo ve smysluplné výměně názorů zpochybnil Janovo evangelium použitím odvozeniny od slova gnoze. Zpochybníte Janovo evangelium, moje svědectví termínem gnostický slovník a pak najednou to není předmětem diskuse? Když myslíte.
Použil jste původně slova „gnostismus“(sic.), ne gnosticismus, a po právu jsem Vám tedy odpověděl že: (sic.) „Ani já nevím co je “gnostismus”, takový termín jsem nikde nepoužil.“
A Janovo evangelium bylo zpochybněno před kanonizací Nového zákona od presbyterů církve jak jsem psal předtím, stalo se tak cca. roku 170-180. Odmítám za jejich posudek nést jakoukoli zodpovědnost. Váš gnostický slovník, citace z Janova evangelia, je Vaše vlastní volba, kterou jsem jen okomentoval dvěma větami. ALE PŘEDMĚTEM NAŠÍ DISKUZE JE PO CELOU DOBU OTÁZKA VÍRY MOTIVOVANÉ PRAGMATICKY, TEDY TÍM CO ZÍSKÁME !!! Do diskuse s Vámi na téma gnose a Janovo evangelium se rozhodně nechci zaplést po zkušenostech jak čtete a interpretujete i zcela jednoznačné biblické texty, a jak odpovídáte na jasně položené otázky úhybnými odpověďmi „o něčem jiném“.
Několikrát jsem naznačoval že bych rád diskusi na toto téma skončil. V podstatě se zásadně natolik míjíme že nikam nevede ani vést nemůže, ztratila smysl. Takže namísto jen naznačení říkám naplno že od další diskuse s Vámi ustupuji, nehodlám dále v diskusi na toto téma pokračovat. Ne, neříkám to s hořkostí ani se zlobou, ale tam kam diskusi směrujete Vás následovat nechci. Nemusím opakovat že s Vaším konceptem víry jako záruky že Vám zajistí to nejlepší bezpečí, poslouží k dosažení něčeho lepšího než se Vám zatím od Boha dostalo, nesouhlasím. Zůstávám tedy na tom, že jsem vděčen za to čeho se mi na tomto světě od Boha dostalo, žádné nároky vůči Bohu nemám. A dál se budu, teď a tady pokud jsem živ, ptát Boha co by chtěl abych tento den udělal. Jirka S

Přidat příspěvek:


















Ověřovací kód