Otázky zvenčí

Co jste kdy chtěli vědět o křesťanství a evangelících a báli jste se zeptat...

Odpověď na příspěvek: Re: Víra & zajištěnost

Od: Uživatel Evangnetu Jirka S <>
Kdy: 13. 02. 2016 14:48
Předmět: Re: Víra & zajištěnost

Jirka napsal(a):
 Vážený Jirko, 1.) Celý můj příspěvek je o tom, aby hledající hledal Pravdu. Pravdu uvádím s  velkým počátečním písmenem. Takže nejde o blíže neurčenou pravdu, ale jde o  Pravdu. J 14:6
 2.)Celý můj text je o tom, že nemá cenu riskovat a studovat katechismy a jiné  ismy, ale je potřeba se držet Božího Slova. Já vybízel ke studiu biblických  textů, ne ke studiu ismů. Rozdíly v učení denominací musíte totiž hledat i v  ismech, Bible o nich nehovoří.
3.)Nebo podle vás studiem katechismu a věroučných dokumentů ČCE studujete biblický text? Proto jsem ukazoval napravý zdroj Písmo.  Závěrem říkám, že pokud se někdo stane sebedokonalejším znalcem rozdílů  učení ČCE a ŘKC,tak může znát dokonale rozdíly, ale to z něj zdaleka nečiní  znalce Pravdy, vhodněji řečeno následovníka Pána Ježíše Krista.
 4.)Jinak celý můj příspěvek se točí kolem toho, že Bůh nabízí bezpečí, že Jeho  Slovo je zachyceno v Písmu a ne v katechismech a proto se raději zabývejme  Božím slovem, než katechistickými rozdíly.
 Děkuji za upozornění a ukázku toho, že i dobře myšlený text lze chápat  přesně opačně. Autorka otázky naštěstí moji odpověď pochopila správně a  ostatní tímto prosím za odpuštění. Příště se pokusím použít jednoznačnější  slova.  
1.) Potkal jsem příliš mnoho lidí kteří používají tento gnostický slovník, namísto aby řekli přímo a prostě Ježíš, jeho skutečné jméno, použijí Pravda, Slovo atp. protože to zní zasvěceně, potvrzuje to jejich erudovanost . A je pravidlem, že nejdůležitějším je pro ně Janovo evangelium s jeho gnostickým podtextem a slovníkem. Každý, kdo něco o evangeliích ví, také ví že je to evangelium nejméně spolehlivé. Málem do kánonu Nového zákona nebylo přijato, prohlášeno některými presbytery před kanonizací za podvrh gnostika Kerintha. A slovo pravda je v textu Joh 14:6 malými písmeny. Ale to nehodlám diskutovat je to Vaše osobní věc.
2.) Celý Váš text je o tom o čem skutečně je, to jsme řešili minule, nemám co bych dodal. Přečtěte si svůj text znovu.
3.) Já se ve své odpovědi na Váš příspěvek vůbec nezabývám žádným katechismem a věroukou žádné církve !!!! Kde ve svém příspěvku??? Bylo by dobře abyste také nejdříve zkopíroval text toho komu odpovídáte.
4.) Zabývám se právě biblickými texty, slovem Božím, i v otázce rozhodnutí pro víru a tím, že by nemělo být motivováno zárukou "bezpečí" !!! Chtělo by to trochu skromnosti a neslibovat něco jako by to sliboval sám Bůh, je to jenom Vaše osobní přání aby to tak Bůh řekl, nebo jste biblické texty nečetl. Možná tedy mluvíte o jiném bohu, o bohu vašich představ. Biblický Bůh (Elohím, Jahve a všechny odvozené formy) není žádný humanista a bible není příručkou humanistické etiky. Biblický Bůh je bohem jenom "jednoho lidu" a přikazuje svému lidu aby vyvraždil bez milosti všechny okolní národy které by mohli jeho lid odvést k modloslužbě jiným bohům. Ano, je milosrdný, ale jenom k svému lidu. A není ani spravedlivý v našem pojetí spravedlnosti, hebrejská "spravedlnost" je o něčem jiném.. Viz. příběh Kaina a Ábela. Kain je oddán Bohu přímo zaslepeně a touží po přízni Boží, touží být s Bohem v "intimním" vztahu, strhnout Boha na sebe. Je oproti Ábelovi prvorozeným, tedy s právy s tím souvisejícími, tudíž i na "požehnání Boží". Dělá pro to všechno správně, snaží se v dobré vůli, dává Bohu v oběti to nejlepší co má, proto očekává od Boha jeho přízeň, protože Boha miluje "ze srdce". Ale Bůh jeho oběti nejen odmítne, ale dokonce shledá "nelibými", a věnuje svou přízeň paradoxně a proti všem pravidlům mladšímu Ábelovi. Kainovy ale jde moc o přízeň Boha („žít s Bohem“ a v jeho blízkosti) a domnívá se, že když odstraní Ábela, příčinu jeho trápení, Bůh nemá jinou volbu než věnovat se jemu. A Kainovi se za jeho přímo slepou oddanost Bohu dostane prokletí. Zkuste to promyslet z pozice Kaina. Co je "spravedlivého" na tom jak se Bůh zachoval k Jóbovi, k jednomu ze svých nejvěrnějších ? Ale když si položíme otázku proč se tak stalo, zjistíme že tím nejdůležitějším sdělením v textu je sdělení že Bůh a jeho vůle (Ruách), je absolutně svobodný, vůbec nikomu zodpovědný ve svém rozhodování. Co Vás tedy opravňuje tvrdit že Bůh nabízí "bezpečí"? Pár vytržených gnostických veršů z Janova evangelia nezmění nic na tom že rozhodnutím pro víru se zříkáme všech záruk a jistot (které nám konečně ani život bez Boha nedává), u vědomí že Bůh se zachová možná úplně jinak než očekáváme. Že ve víře jsme vděčni za to že jsme byli vůbec povoláni k životu (viz. můj první příspěvek), nedožadujeme se žádného "lepšího" světa než kterého se nám dostalo, neutíkáme z něho do nějakého závětří "bezpečí"…..
Nemám zájem změnit zdejší forum v nějaké osobní kolbiště o tom čí víra je „lepší“. A už vůbec ne když mám obhajovat něco co jsem neřekl, nenapsal ! Jirka S

Přidat příspěvek:


















Ověřovací kód