Otázky zvenčí

Co jste kdy chtěli vědět o křesťanství a evangelících a báli jste se zeptat...

Odpověď na příspěvek: Re: Svěcení Neděle

Od: Anonym: David protest2.24.140.--- )
Kdy: 27. 04. 2015 19:53
Předmět: Re: Svěcení Neděle

Vidím, že jste si neodpustil potměšilý komentář proti adventistům, ale musím uznat, že máte tentokrát rozhodně pravdu. Usilovně jsem píšou a dávají sem odkazy, ač jsem si téměř jist, že sami toho o tématu moc nevědí. Taky mi to nepřijde nijak záslužné, asi si neuvědomují, že je to spíše odrazující. Ale pojďme k věci.
Píšete: "Nemluví však proti ní to, že ženy jdou a mohou jít k Ježíšovu hrobu právě proto, že sváteční dny už skončily? A ony mohou plánovat pomazání mrtvoly, což je o svátku určitě zapovězeno?"
Ano, to by mohl být jeden z argumentů proti. Ale je tu jedno ale. Pokud tedy skutečně následovaly dvě soboty po sobě, což je jistě možné, pak by ženy mohly přistoupit k Ježíšovu tělu i v sobotu sedmého dne, protože přísná pravidla o nepřistupování k mrtvolám se vztahovala pouze na jubilejní soboty a ne na týdenní. 15. Nísanu nemohly k tělu přijít, protože by nemohly jíst beránka, tudíž přišly až 16. tedy v sobotu sedmého dne. Jinak jistě by někdo stále mohl namítat, že ženy šly ke hrobu první den po sobotě a slova "mia ton sabbaton" skutečně znamenala "první den po sobotě" a ne "jedné ze sobot" jak jsem říkal já. Ale i v takovém případě není důvod věřit, že to byla neděle, protože 16. Nísan byl vždy označován jako první den po sobotě ať šlo o jakýkoli den, klidně i sobotu sedmého dne. Ve skutečnosti vysvětlení se sobotou jako dnem vzkříšení vede podle mého názoru k tomu, že si Bile přestává protiřečit jak sám uvidíte.
Podle Lukáše 23:55 Potom se vrátily, aby připravily vonné masti a oleje. Ale v sobotu zachovaly podle přikázání sváteční klid.
Podle Marka 15:47 a 16:1 (Marie z Magdaly a Marie, matka Josefova, se dívaly, kam byl uložen. Když uplynula sobota,) Marie z Magdaly, Marie, matka Jakubova, a Salome nakoupily vonné masti, aby ho šly pomazat. Slova v závorce v původním textu nebyla, byla připsána později, proto si protiřečí s Lukášem. Podle Lukáše šly ženy připravit masti již v pátek a pak zachovávali sobotu, podle Marka nakoupily masti až po sobotě.
Pokud ale verše přeložíme bez zaujetí, pak nám v Markovi vyjde, že ježíš byl vzkříšen v sobotu:
Marek 16:2 Brzy ráno prvního dne po sobotě (čili v sobotu sedmého dne, neboli "jedné ze sobot" podle doslovného překladu z textu receptu), sotva vyšlo slunce, šly k hrobu.
Pokud byl Ježíš vzkříšen v Sobotu, pak si tyto verše přestávají odporovat. Tím pádem by ale i padl jediný argument pro svěcení neděle, protože připsaný verš z Marka je hlavním důkazem této tradice.

Přidat příspěvek:


















Ověřovací kód