Otázky zvenčí

Co jste kdy chtěli vědět o křesťanství a evangelících a báli jste se zeptat...

Odpověď na příspěvek: Re: Svěcení Neděle

Od: Anonym: Agapé---.net.upcbroadband.cz )
Kdy: 10. 11. 2021 11:34
Předmět: Re: Svěcení Neděle

"Pokud platí Tóra, pak asi nejíst vepřové (jako adventisti,), dodržovat sobotu a hlavně muži musí podstupovat obřízku. Pak je třeba dodržovat celý zákon, ne jen to Desatero. Ani tak to nedává smysl, oběti nekonáme, věříme v oběť kristovu." Ve světle Nové smlouvy to vysvětloval Pavel jasně, že není třeba dodržovat ani obřízku ani celý Zákon. Ve světle proroctví, které jsem ocitoval to je jaké jasné Bůh lidem, kteří chtějí uctívají Hospodina dá do srdce, aby dodržovali jeho ustanovení. Toto není myšleno zákonicky, ani Ježíš nebyl zákoník a přesto Tóru dodržoval.
Váš postoj je vyloženě extremistický, protože nechápete a nechcete uznat … předpokládám že to je učení teologické školy ČCE … tedy toto teologické učení, kterým jste svázáni nechce uznat .. že člověk žijící pod novou smlouvou není povinnen dodržovat celou tóru, přesto, pokud byl Bohem znovuzrozen by v srdci měl mít touhu dodržovat Boží přikázání, jak sám Ježíš přikazoval: např. zde
Jan 15,10 "Zachováte-li má přikázání, zůstanete v mé lásce, jako jsem já zachoval přikázání svého Otce a zůstávám v jeho lásce." Jan 15,12 "Toto je mé přikázání, abyste se navzájem milovali, jako jsem já miloval vás." Krom toho také Jan 14,23 Jestliže mě někdo miluje, bude zachovávat mé slovo. Jan 14,24  Kdo mě nemiluje, nezachovává má slova; a slovo, které slyšíte, není mé, ale Toho, který mě poslal, Otcovo."
A zde jen připomínám že význam zachovávat a střežit či hlídat je to samé a je identické s významem zůstávat v pravdě.
Otcova přikázání se v zásadě nemění, je stejné od počátku.
Výmluvné je Ježíšovo přikázání, které dal v čase platnosti písma tak jak bylo ještě před jeho ukřižováním. Když mluvil o svém slovu, tak samozřejmě tím odkazoval na Tóru, neboť Otcovým slovem by nemohlo být nic jiného. A vše co Ježíš říkal a dělal bylo ve shodě s Tórou. nakonec i první křesťané, kteří byli židé vycházeli z Tóry. Tzn. že v jejich čase po Ježíšově ukřižování stále považovali Tóru za platnou. Tím pádem z toho vyplývá že učení o tom, že Tóra byla zrušena není a nemůže být pravé… A kdo by namítal, že ap.Pavel učil něco jiného , tak jen nepochopil Pavla. Pavel nemohl jít proti učení Krista:
Matouš 5:18-19 "Amen, říkám vám: Dokud nepomine nebe a země, nepomine ani nejmenší písmenko, ani jediná čárka ze Zákona, než se všechny ty věci stanou. Proto, kdokoli by zrušil jedno z těchto nejmenších přikázání a tak by učil lidi, bude v nebeském království nazýván nejmenším. Ale kdokoli by je plnil a učil, ten bude v nebeském království nazýván velikým."
Ap. Pavel psal např. Židům 7:17-18 "Písmo totiž svědčí: 'Ty jsi knězem navěky podle Melchisedechova řádu.' Dochází tedy jednak ke zrušení toho předchozího přikázání pro jeho slabost a neužitečnost"
Zde je jedno jediné místo, kteří nechápaví lidé dokáží překrucovat.
2 Petrův 3:15-17  Trpělivost našeho Pána pak mějte za spásu, jak vám také podle moudrosti, jež mu byla dána, psal náš milovaný bratr Pavel, jako to činí i ve všech ostatních epištolách, v nichž mluví o těchto věcech. Jsou v nich některá nesnadno srozumitelná místa, která nevědomí a nestálí lidé ke své vlastní záhubě překrucují, tak jako i ostatní Písma. Ale vy, milovaní, protože to víte předem, chraňte se, abyste nebyli strženi bludem těch zvrhlíků a neodpadli od své stálosti."
Rušení přikázání tedy považuji za zvrhlost. Nebudeme přece vyrhávat jeden verš z kontextu celé bible.

Přidat příspěvek:


















Ověřovací kód