Aktuálně v ČCE

Co hýbe s ČCE...

Odpověď na příspěvek: Re: Grombiřík je O.K.

Od: Anonym: Martin Grombirik---.nat.karneval.cz )
Kdy: 13. 12. 2005 18:49
Předmět: Re: Grombiřík je O.K.

jste Jehovisté.
Ajajaj, že by nová teorie spiknutí? :-) Myslím, že jste nyní urazil hlavně br. faráře Pavelku, neb většího trinitáře před Hospodinem sotva seženete ;-) A teď chvíli vážně.
Pane Hausenbergermayere,
obviňujete nás (nyní konkrétně opět mne), že Vás "omlacujeme" vytrženými výroky z Bible (a reformačních vyznání, zapoměl jste dodat). Já už ale doopravdy nevím, jaké argumentaci jste přístupný. Tuto nešťastnou debatu jste uvedl příspěvkem vyjadřujícím nesouhlas s některými prvky, které pokládáte za tzv. "katolické" - budiž, na této rovině bych byl já a asi i ostatní zde ochoten s vámi věcně, sine ira et studio diskutovat, kdybyste ovšem jedním dechem původ oněch "novot" nevyvozoval ze zcela absurdní a směšné teorie spiknutí tajných agentů ř. k. církve a "kryptokatolíků" za účelem dokončení protireformace v ČCE. Tím jste dal dostatečně najevo, že otázka je pro Vás dávno vyřešena a přibouchl jste si dveře před jakoukoliv smysluplnou diskusí - Váš příspěvek tak působil dojmem výkřiku do tmy či obyčejné provokace, na kterou vlastně ani odpověď nečekáte. Tudíž jej bylo možné pouze ignorovat, nebo si z něj udělat srandu, což se stalo v mém případě. Nedělal jsem si však srandu z Vaší osoby, pouze z Vašeho hloupého příspěvku.
Ostatní diskutující se dokázali zapojit věcně a kultivovaně, ptali se např. na to, zda liturgické hnutí, k němuž také nemusejí mít vztah nejvřelejší, dokáže reflektovat některé problémy církve, jakým je např. oslovitelnost různých skupin lidí, zvěstování evangelia přiměřené dnešní době apod., což, přiznám se, mohou být určitá rizika, pokud se liturgie odpoutá od zbytku života církve. Protože jste nepřistoupil na možnost nechat se vtáhnout do společného hledání cesty církve, které jsem nabídl br. Vítkovi a spol. chtěl jsem Vám alespoň nechat prostor k vyjádření pomocí svých pěti otázek. Vy jste však nedokázal vyjádřit, co Vám vlastně konkrétně vadí, v čem vidíte onu "katoličnost" a v čem není kompatibilní s evangelickou vírou. Místo toho jste dál mlel své nesmyslné teorie katolického spiknutí a začal jste osobně útočit nejprve na mne, později i na mého kolegu Tomáše Pavelku a bratra P. Hanče. Neuvedl jste jediný věcný argument - z Písma, z tradice, z vlastní či cizí reflexe víry. Dovolával jste se jakési mlhavé "české reformace", ale když jsem Vám předložil několik citací z příslušných vyznání víry, týkající se předmětné problematiky, označil jste mne za jehovistu.
Co se týče Pavlova citátu o Kristově kříži, doporučoval bych Vám, abyste si vzal konkordanci a podíval se na všechna místa, kde Pavel o kříži mluví, klidně i v širších souvislostech.
Možná nejen mně, ale i dalším kazatelům ČCE by mohlo vadit Vaše ostouzení řádně povolaných pastýřů církve. Jsme lidé chybující a nedokonalí, soudit nás však bude Bůh a ne Vy. Nezlobte se, ale z Vašeho navážení se do farářů, ETF apod. v této i jiných diskusích mám nejasný pocit, že byste se rád viděl na jejich místě (sám přece nejlíp ze všech víte, jak na to :-)), jenže to z nějakého důvodu nejde.
Pokud Vám jde opravdu o věcný rozhovor o věcech, které Vás dle Vašeho názoru v církvi trápí, pojďme a zkusme to jinak a lépe. Myslím ale, že začít byste musel Vy, protože my už nevíme, jak se s Vámi máme bavit, aby tato debata k něčemu vedla - nás i Vás.
M. G.

Přidat příspěvek:


















Ověřovací kód