Aktuálně v ČCE

Co hýbe s ČCE...

Odpověď na příspěvek: Re: ČCE a synodní dokument o homosexualitě

Od: Anonym: josef---.home.nbox.cz )
Kdy: 15. 10. 2005 19:08
Předmět: Re: ČCE a synodní dokument o homosexualitě

Ahoj Víte, díky za pěknou reakci. "Oháněním se veršíčkama z bible" jsem nemyslel to, že někdo z bible vychází, ale spíš pokud ji používá mechanicky - ideologicky. Možná bych měl upřesnit, že mi nevadí, pokud někdo homosexualitu považuje za hřích, pokud jeho názor právě není ideologický = kamenný a tvrdý. Pokud má tento odmítavý postoj hlavu a patu, dá se vést dialog a nejsou zde odsudky (ani onem pocit nadřazenosti, že já věrný křesťan mám pravdu a ty gayi potřebuješ mou pomoc a já se proto k tobě skloním ze svých výšin…). Neideologické odmítavé postoje beru (i když s nimi nesouhlasím). Tvůj příklad mě neuráží - je docela trefný a stojí za zamyšlení. Já tu cítím toršku rozdíl oproti homo-vzathu v tom, že vztah dítě-rodič není vrozený. U homosexuality jsem přesvědčen, že pro ono určité malé procento lidí vrozená (respektive neměnná) je. Vztah syn - matka je tak heterosexuální vztah, kdy eventuelní syn má možnost najít si jinou ženu. Vyhraněný homosexuál (ne tedy bisexuál) možnost najít si ženu nemá - nebude to fungovat, jejich vztah bude jen divadlo, které si myslím, že buď jednou krachne, nebo zůstane v čemsi podstatném nenaplněné. Nechce-li proto homosexuál ničit život sobě a partnerce, musí zvolit buď celibát (pro který musí mít ovšem člověk skutečný dar), nebo si musí najít trvalého partnera, aby mohl i společensky normálně fungovat. Dobře to vyjádřil - asi nechtěně - Milda, když psal, že "jestli se homosexuál neovládá, je nebezpečný, stejně jako neovládající se heterosexuál" Podle tohoto výroku vyplývá, že homosexuál se má ovládat stejně jako heterosexuál - pokud je tím míněno, že heterosexuálové se ovládají tak, že žijí v trvalých manželských vztazích, pak i homosexuál se má ovládnout podobně - najít sobě trvalého životního partnera, aby "nebyl svému okolí nebezpečný".
A ještě jednu poznámku - omezeností diskuse jsem myslel to, že na internetu se neznáme a nevidíme - diskuse je tedy neosobní a tím pádem musí být trochu omezená (nechtěl jsem tím říci, že omezení jsou diskutující, jak jsem byl upozorněn, že by se to dalo chápat).
zdravím, josef

Přidat příspěvek:


















Ověřovací kód