Ahoj Petře,
napsal jsi: "Souhlasím však v tom, že lidé v naší církvi jsou často vlažní. Nekladu to ale za vinu liberální teologii či žádným nebo měkkým trestům za porušování etických a věroučných pravidel." Jestli jsou lidi v
ČCE časo vlažní, nespadlo to na ně z nebe. Odkud to vzali? Všechno má své kořeny. Tvrdil jsem, že za vlažný, nechutný stav
ČCE nemůže totalita, ale sama
ČCE, protože Kristus chce církev a sbory žhavé jako oheň nebo ledové jako kámen. Nebudu mluvit akademicky a proto jsem vybral 2 konkrétní prvky.
Liberální teologie má v
ČCE takové projevy, jak jsem je popsal. Jejich plody jsou nevěra, nikoliv tolik v
ČCE oslavované kritické myšlení.
Duchovní stav, čemu věřím a podle čeho jednám, se poté promítá do všedního života. Druhé zaklínadlo vedle termínu kritické myšlení, používané v
ČCE, je svoboda. Jenže místo toho vidím v rodinách evangelíků závislosti u teenagerů, hledání partnerů mezi nevěřícími. Skepse a závislosti- to je voňavý evangelický život?
Netvrdil jsem, že by stav vyřešilo tvrdé trestání farářů. Pravda je, že řada z nich by v jiných evangelických církvích nemohla sloužit, protože není normální vést 100 lidí ve sboru a nedokázat nadchnout pro Krista čtyři vlastní děti nebo tvrdit, že Jordán při Jozuově přechodu byl mělký a kněží tančili s truhlou po kamenech.