(Konzistentní Weilová určitě není. Četl jsem od ní jen výbor ve slovenštině, a to by mohl být naopak dobrý příklad různých změn postojů, ostatně psala v proměnlivé historické situaci války, měnila zaměstnání, z dělnického na akademické, měnil se její postoj ke katolické církvi atd. My ji dnes čteme pro pár pronikavých názorů, ty u ni jsou, ale ve směsi s mnoha názory spornými až nesprávnými.) Proč je pro mne zvláštní kombinace mystičky a odborářky? Protože mystická zkušenost pro ni byla jasná, pevná, nezpochybnitelná, rozhodně nikdo z lidí jí ji nemohl zpochybnit. Zatímco když se dala na dráhu veřejného činitele, zástupce dělníků, všechno je najednou "nějak sporné" - to bylo téma naší debaty přece: rozumí odbory situaci dělníků dobře a dostatečně? Volí dobré prostředky? Často se nezavděčí ani jedné straně, zaměstnavatelům určitě poklonkovat nemají, ale v pohledu dělníků jsou jakýmisi funkcionáři.)